Eliza Segiet BEZGŁOŚNI

"Mame,
mam nadzieję, że przeczytasz ten list. Myślę, że jeszcze kiedyś się zobaczymy. Może los będzie dla nas łaskawy (...)
Właśnie tak, Mame, dotrwaliśmy do końca wojny. Cieszę się, że spisałem choć trochę naszych losów. Zbierałem te kartki, które początkowo nazywałem listem. Teraz pozostaje odszukanie Was, ale póki co nasz "odwrócony czas" i mój widziany przez szczelinę świat, prześlę na stary adres.
Kocham Was i nic tego nie zmieni"

Dzisiejszy poranek spędziłam na lekturze książki znakomitej poetki i pisarki  Elizy Segiet BEZGŁOŚNI. Wkrótce napiszę o niej więcej, bo jestem pod ogromnym wrażeniem.
BEZGŁOŚNI to wstrząsające wspomnienia Polaka żydowskiego pochodzenia z okresu II wojny światowej, napisane w formie listu do matki. Warto przeczytać! Serdecznie polecam ❤️

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Anna Czartoszewska WYŁONIONA Z SZAROŚCI

Renata Blicharz JA, ŚMIERĆ

Antologia poezji współczesnej MOSTY