POETARIAT DZIECIOM - ANTOLOGIA



Antologia współczesnej poezji dziecięcej "Poetariat dzieciom" (wyd. Poetariat 2020) 

Dziś kilka słów o antologii poezji dziecięcej Poetariat dzieciom, której mam przyjemność patronować, wydanej przez wydawnictwo Poetariat, pod redakcją Magdaleny Kapuścińskiej.

Książka jest bardzo ładnie wydana, na kredowym błyszczącym papierze, ubogacona niezwykle pięknymi ilustracjami Andrzeja Sobczyka.

W antologii wzięło udział kilkunastu Autorów, zawiera ona wiersze oraz sztukę dla dzieci autorstwa Urszuli Krajewskiej-Szeligowskiej pt. Ulubione miejsca wakacyjne. 

Książkę udało mi się już "przetestować" na dzieciach i zdecydowanie największe wyróżnienia wśród nich zdobyły wiersze Anny Czartoszewskiej Mój Kamil Stoch i Kompletny mistrz recytacji, Magdaleny Kapuścińskiej Kołysanka dla Luny i Luśka oraz Dariusza Staniszewskiego Myszka i myszki zadyszka  Prosię - nie w sosie.
Gratuluję Autorom :)

Ponadto w książce znajdziemy wesołe wierszyki Ewy Kaczmarczyk, pozytywne i radosne wiersze Bogusławy Chwierut, subtelną poezję Eweliny Duchnik.  Bardzo ujęły mnie wiersze: Gwiazdka dla Beatki Joanny Słodyczki, Listy Ewy Janowskiej oraz Wiewiórka Adriana Szarego.
Wiersze Heleny Trzcionki- Kryściak wnoszą nie tylko uśmiech, ale i aspekt pedagogiczny (Trzy światełka) podobnie jak wiersze z morałem Aldony Latosik (Grosz do grosza oraz Podwórkowa heca )

Ewelina Maleta, Elżbieta Kęsiak  i Jelena Jasek ujmują w tym zbiorze bardzo fantazyjnymi wersami, przy których chyba każde dziecko się uśmiechnie, podobnie jak pełne humoru utwory Krystyny Grys.

Jestem pod dużym wrażeniem wszystkich Autorów niniejszej antologii, ich wyobraźni, kreatywności oraz poczucia humoru. Jak wiadomo dzieci są najbardziej wymagającymi odbiorcami, a kiedy czytałam te utwory w przedszkolu teatralno- artystycznym, widziałam szczere zainteresowanie i uśmiech na dziecięcych twarzach.
Myślę, że jest to najlepsza rekomendacja tej książki ❤️

Monika Magda Krajewska










Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Anna Czartoszewska WYŁONIONA Z SZAROŚCI

Renata Blicharz JA, ŚMIERĆ

Antologia poezji współczesnej MOSTY